Narty biegowe, a odchudzanie

Zima to okres, w którym nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia. Ze względu na mróz i śnieg za oknami większą część czasu spędzamy w domu. Ruszamy się mało, ponieważ jest zdecydowanie za zimno, aby wyjść na rower, czy też rolki. Dlatego brak aktywności fizycznej sprawia, że nabieramy trochę ciałka tu i tam. Tracimy również chęci do jakichkolwiek ćwiczeń. Dlatego moi drodzy nie rezygnujmy z ruchu, nawet zimą. Przecież możemy odnaleźć jakiś sport, który będziemy uprawiać i zimą. Takimi sportem może być np. jazda na nartach biegowych.

narty biegowe

Narciarstwo biegowe, czyli tzw. biegówki, to forma ruchu, która wiąże się z niewielkim ryzykiem urazów i przynosi wiele korzyści dla organizmu. W naszym kraju istnieje wiele przepięknych terenów, gdzie można uprawiać tą dyscyplinę sportu w sposób bezpieczny i przyjemny. Właściwie jest to możliwe w każdym zakątku Polski. Jak już wspomniałam powyżej ta zimowa dyscyplina sportowa dostarcza nam nie tylko wiele frajdy, ale również wiele korzyści dla naszego organizmu, jakie?

Langlaufen in Buchenberg

Otóż trening na nartach biegowych usprawnia funkcjonowanie układu krążeniowo – oddechowego. Dzięki przyśpieszeniu tętna wpływa pozytywnie na pracę serca, jednocześnie wspaniale dotlenia organizm. Zwiększa się przemiana materii, co ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej oraz eliminację toksyn. Jest to dobry trening dla osób z nadwagą i otyłością (lepsza praca układu krążenia, utrata masy ciała, małe obciążenie stawów). Biegówki wpływają fantastycznie także na nasze zdolności motoryczne: polepsza się siła mięśni , a także szybkość i wytrzymałość. Jeśli technika jazdy jest prawidłowa, zaangażowane w pracę są wszystkie najważniejsze grupy mięśniowe, a skoordynowana praca rąk i nóg polepsza koordynację ruchową i poczucie równowagi oraz wspiera naturalne wzorce ruchowe. Co ważne, podczas biegania na nartach silnie angażują się mięśnie górnych partii ciała (obręczy barkowej, klatki piersiowej, górnych partii grzbietu), które często są zaniedbywane. Ile kalorii spalimy, uprawiając narciarstwo biegowe i dla kogo ten sport jest przeznaczony?

Tak więc średnio od 545 do 1125 kalorii w trakcie godzinnego treningu. Więcej spalimy nie tylko w trakcie intensywnych biegów, ale także w mroźniejszą pogodę, ponieważ na rozgrzanie się organizm zużyje również trochę kalorii. Narciarstwo biegowe polecane jest wszystkim osobom w dobrej kondycji fizycznej i wysportowanych.

Z powyższego jasno wynika, że jeżdżąc na nartach biegowych możemy schudnąć. Ten sport zimowy wspomaga odchudzanie, gdyż angażuje do pracy wszystkie partie mięśni naszego ciała.

Skomentuj post

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *